tiistai 29. toukokuuta 2012

Hanhisäläsetti

Voi jummijammi. Kun olin vielä kotosalla päivät, leikkelin kuopuksen päiväunien aikaan kankaita, koska niistä tuli sellainen fiilis, että teen elämässäni jotain. Vähän säälittävältähän se tuntuu nyt, kun sen oikein tällä tavoin kirjoitan, mutta uskon että kanssasisaria ja -veljiä on, ainakin lapsen/lastenhoitajana toimivia ja kotona vaikuttavia. Ei sitä lähdetä mielenosoitukseen tai kirjoitella eduskuntaan, jos on koko päivän yöpaidassa tai parhaassa tapauksessa edellisen päivän päivävaatteet.

Rehellisyyden nimissä oon tosin nyt koko ajan poikki siinä missä kotona oleminen oli rennompaa.

Mutta kuitenkin. Kaiken tämän jaarittelun pointtina on se, että mulla on luvattoman iso kasa leikattuja kankaita, joista en ole ommellut vielä mitään. Osa niistä on kesävaatteita. Kaiken huippuna odottaa juhlamekko, jonka pitäisi olla valmis lauantaina, mutta alan epäillä, ettei siitä valmista tule.

No jotain tuli sentään:


Mulla oli kangasvaihtareilta hassu laiha pala Muru-neulosta sekä pätkä hieman hankalan väristä Hilcon campania. Hoksasin, että ne sopivat yhteen, ei muuta kuin farkkuhame väliin. Yhdistin laihaa palaa niin, että sekä eteen että taakse tuli saumat keskelle hihatonta paitaa. Lisäsin hihansuihin ja etusaumaan pitsinsuikaleen.

Hilcon campanileggingssit käyvät kesän leggareina ja talven kalsareina. Kuten jo aiemmin todettua, ne ovat ihanan laadukkaita.

Tämä yhdistelmä vaatisi kyllä sovituskuvaa, mulla kun ei ole aavistustakaan, miten tuo paita onnistui. Ehkä lisään myöhemmin, jos kohde on kouoperatiivinen. Mistä tulikin mieleeni, äitini kanssa nimitämme usein seksuaalista häirintää kou-operoinniksi. Hih hih. Se siitä. Liian myöhä tällaisille jutuille. Pyykinlaittoon mars.

EDIT AAMU:

No voi sitä päällä pitää. Jos kyseessä olisi priimakuntoinen kangas ja yhtenäinen pala, olisin todellakin miettinyt istuvuuden tarkemmin. Mutta pala oli siis melko soiro ja olin onnistunut rei'ittämään kankaan nuppineuloilla (tohon Muruun ei kai passais laittaa ollenkaan?), joten tyytyväinen oon, kun sain vaan tehtyä. Ihan hyvä, että on pidempiä aluspaitoja...Tytär tosin lähti liikenteeseen näine hyvineen, kun nakkasi hupparin päälle.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tosi kiva, kun jaat aatoksesi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...